the word that i say

biarlah org berkata tentang aku...

Friday, October 16, 2009

Top guitaries in malaysia

kali ini aku nak korang tau yang aku teringin sngat nk jumpa permain2 gitar kat malaysia nih yang aku rasa sngat hebat...sebelum 2 aku nk korang hendaklah berfikiran terbuka..hahaha..boleh ke??mesti bulehnye...

aku pown rasa serba salah nk posting mende nih...nk tau kenapa??hahaha..
selalunya orang akan kate gini :

"ape bende lah yang ko minat sgt ngan mende ni" "mcm bagus je..." "ceh..buang duit je..baik ko g sedekah"

tp selepas difikir2kan..aku post je la..
sebab...kite mesti respect other interest...

guitarist pertama...
MAN KIDAL
bagi aku MAN KIDAL adelah legend di mlysia..sntuhn kidal adlh sntuhan yg sngat tpat...klebihn pd beliau adelah clean picking...mmg gempak r!!!!ingat senang nak main secara clean sound die...aku ingat 5,6 taun nk kene training..
secara tulusnya bagi aku sentuhan kidal mempunyai SOUL yang agak mendalam..die cukup mengkagumi RUDY KRISTAl kerana rudy mencapai tahap yg agak mngkagumkan pd usia yg muda..









guitarist kedua
EDRIE HASHIM

edrie hashim adelah seorang guitarist yang serba boleh...
byk backup artist2 yang cukup hebat..contoh..amy search,search,awie,cromok..die muda lagi..umur lebih kurang 30an...seorang pengarah muzik muda di malaysia...bermain gitar sejak wujudnya kumpulan search...dia tekad untuk bermain muzik dengan bersungguh2 sejak hillary ang keluar dari band search untuk belajar lagi gitar diluar negara...die mengikut jejak hillary belajar muzik kat mana ntah aku da lupe..






guitarist ketiga
RUDY KRISTAL
rudy kristal adelah guitarist yang muda dan hebat...sekarang beliau sedang on da way bergelar sebagai pengarah muzik..ingat senang ke beb nk dapt gelarn 2...pehhhh!!!!!kebanyak lagu2 yang dia ubah memang menarik...dasyat...hanya orng2 yang paham je yang akan kate dasyat..orng yang x paham baik ko diam je..haha..









guitarist ke-4
HILLARY ANG


Hillary ang adelag guitarist asal search...keluar dari search sebab nk sambung belajar gitar...lepas 2 die join cromok..lepas karl cromok da xde...hillary juga antara legend guitarist kat malaysia nih walaupun die ni cina...












itu lah sedikit sebyk antara guitarist yang aku minat kat malaysia nih...lepas nih aku akan cerita tentang guitarist kat luar negara lak...sebab aku ngah otw research tentang legend2 yang lain..

3 comments:

  1. bro...gua rasa sham kamikaze pun patut ada dlm klompok ni sbb sham kamikaze dh ada guitar yg dia sign sndirik...tp apa2 pun gua support lu bro...rock sampai tua...

    ReplyDelete
  2. beb lu kenal jemboo def gab c x?diepun antara gitaris terhebat malaysiaxcaye ko try cari solo2 lagu die,berbelit-belit beb...

    ReplyDelete
  3. oja axis pun adalah guitarist terbaik, walaupun dia adalah penyanyi awal 90an dahulu. dia juga tidak kedekut ilmu. -nas Ibanez@gmail.com

    ReplyDelete

rakan-rakan aku