the word that i say

biarlah org berkata tentang aku...

Thursday, August 20, 2009

......Pendam.......

Memang aku dan semua orng x dpt lari dari perubahan...
aku akur dgn semua tu...
aku bukan lagi budak kecik yg perlu dibentuk..
kini aku dapat pikir sendiri mana yg baik dan mana yg buruk..

Jiwa aku kini semakin tidak tenang...
semua perjalan yg aku lalui mungkin kurang tepat...
aku semakin berfikir dan terus berfikir...
aku lebih senang berdiam diri...

bukan kerana aku takut atau malu...
tapi ingin berfikir dengan lebih mendalam...
kenapa aku jadi begini?
siapa yg menetukan hidup aku?

jiwa yg tenang bergantung sejauh mana keikhlasan aku...
keikhlasan dalam apa jua yg aku lakukan...
bukan lagi kerana duit, nama semata...

semakin jauh aku pergi semakin jauh pemikiran aku...
aku semakin mengerti apa yg aku cari...
yg selama ini mungkin aku tidak sedar...
syukur aku kerana hidup aku ditentukan begini...

aku bukan seorang yg kosong tanpa apa-apa...
jiwa aku semakin berisi dengan nyawa jiwa yg sebenar...
jiwa yg ingin memberontak kini aku dapat mengawalnya...
sehingga aku sedar ini adalah ketentuan ALLAH...
alhamdulillah....

1 comment:

  1. alhamdulillah..
    aku doakan kau agar berubah kepada kekuatan..
    bukan kepada kejatuhan..
    setiap manusia itu berhak bahagia..
    kalau kau diuji..
    pasrah dan kembali pada pencipta..
    kerana Dian syg kan kau..
    sbb tuh kite diuji...
    aku juge diuji..
    semua org diuji..
    cume kadang2 manusia lemah..
    aku juge begitu..
    tersungkur kecewa dgn ujian dunia..
    kau jgn jd lemah k.take care,

    ReplyDelete

rakan-rakan aku